Who said sailing is fine?

Underbar morgon. VERKLIGEN..

Våran ömma och nyrekryterade Furir sa ungefär så här inför morgonens styrkepass "Ni får blöda, gråta och spy. MEN NI FÅR FAN INTE GE UPP!"

Det bör tilläggas att jag ALDRIG har vomiterat under min karriär som fysiskt aktiv. Men jag var måste bekänna att jag till slut var en av de tappra 7 i en skara av 22 deltagande livdragoner som fick gå detta tragiska öde till mötes. För min egen del bedrevs uppkastningen faktiskt en tid efter själva fyspasset då dusch stundades. Ja, inte i själva duschen då, utan i vårt vackert utsmyckade öststatsklosett á la ukrainsk studentkorridor. I båset brevid idkade Korpral Edlund samma syssla.

Och helvetet har bara börjat. Imorgonbitti blir det löpning och så fortsätter det varje dag i minst 3 veckor till.

Kvällen spenderades naturligtvis åt att tröstäta robust husmanskost i Soldat Svejks hemtrevliga lokaler på förträffliga Söder. En eller 4 öl slank väl också ner i gott sällskap med min ömma fader och morbror Janne (som prompt ville att mer öl skulle förtäras). Det var man nog värd.

Kommentarer
Postat av: Jasonthebeard

Back in hell!

2009-01-16 @ 13:43:22
URL: http://jasinthebard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0