pARTy

Efter en lunchfika med min vapendragare Jens så beslöt jag mig för att besöka min mormor och morfar.
Det var ett mycket lyckat besök för det är en fröjd varje gång man får slå sig ner i fotöljen brevid Morfars när han berättar sina livskrönikor. Samtalet brukar gå till så att vi klagar lite på nån fånig modernitet för att sedan låta Sixten dra igång en lång utäggning om till exempel hur han blivit av med körkortet, suttit i arresten i 28 dagar för en försening eller någon annan rolig anekdot. Idag var det släktforskning som stod värd för diskussionsämne.

Till saken hör också att Morfar inte egentligen är den muntraste av människor och är heller inte alls intresserad av sällskap. Han är gammal och hans utseende skvallrar om ett arbetssamt liv och gubben tillbringar nästan all sin tid orörlig och ensam framför TVn.
Men det finns något där. Gömt i luften. Ett barns sinne?
Vi förstår varandra på något märkligt plan och det är inte alltid nödvändigt att yttra sig för att vi ska enas om något. Ända sen jag blivit lite mer vuxen och tatt mig tid att prata med honom så har det vuxit fram nån sorts oväntad vänskap mellan oss. Vi tycks även dela en passion för hattar.
Jag önskar att jag hade varit gammal nog att prata ordentligt med Farfar och Farmor innan de gick bort.


Jag är på jakt efter en Vegamössa, någon som har nåt tips?

Hade en MYCKET anständig kväll med Esset och Pantzar igår. LIF är att räkna med framöver.
Ska glo nån rulle med Lucas ikväll.
Imorgon bär det åter tillbaka till Storstaden för sällskapa med nya logementsgruppen och busa med Åhman i hans Gullmarsgryt. Utgång på 90's? ^^


Fet låt


Jag gillar handlingskraftigheten här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0