Gillar du Mumin?

Långa dagar nu. Beror på att vi är inne i ett stort övningsskede med personeskorten. Dagens körning resulterade i att jag och min otroligt tankspridda kartläsare ofriivilligt guidade mig genom Stockholms innerstad. Vi skulle ju egentligen hålla oss till E4an, men som förare fick jag se bl.a. Rådhuset, Centralstation, Mälarstranden och diverse godbitar från nära håll.

Imorrn är ses vi på gatorna, då är det  uppvisning. Kanske en tur till Alexandra (Soldatöl = 25kr) på kvällen för att fira?

Jag kommer nog att hinna ha ett liv snart. Bara nån vecka kvar!



Här i slutet brukar man skriva några meningsfyllda och vackra textrader från nån favoritlåt.
Detta blir mitt bidrag: Kjell Höglund - Genesarets sjö. Världens roligaste textförfattare. Musik och lyriken passar som Vin och glass.


Får jag se, låt mig känna, kan jag tro
har jag mod att försvinna i en tyst minut
jag ser fyrar blinka här från min balkong
 tänk på mig nån enstaka gång

Vi är många som är här på vernissage
 och vi dricker lite portvin och tuggar kex
 det blåser på Genesarets Sjö
 och likaså på Galleri Bleue

Kommentarer
Postat av: ellen

mumin is the shit.

2009-02-02 @ 10:22:04
URL: http://domlekerbara.blogspot.com
Postat av: Marcus

När ska vi ligga med varandra som vi gjorde förr, Carl?

2009-02-02 @ 19:02:18
URL: http://artvandelay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0