Surmjölk och Singha

Det Svenska sjukvårdssystemet är ett skämt.
Men det visste väl alla redan? Den fullständiga byråkratin som råder i sjukhuskorridorerna gynnar knappast en person med behov av vård. Jag menar, måste en remiss verkligen skickas till 19 olika doktorer och sjukhus innan den hamnar hos den läkare som får ta beslutet?
Den 2 November inledde jag min vårdsökeri med ett enkelt telefonsamtal till den lokala vårdcentralen. En och en halv jävla månad senare fick jag äntligen komma och träffa en jävla tjomme till läkare som konstaterade något som jag redan visste.
Magnetröntgen skulle avslöja mitt knäprobelm.

Cirka 1 månad efter mitt läkarbesök damp ett brev ner i brevlådan som förkunnade att jag var hjärtligt välkommen  på magnetröntgen. I Falköping. Eller Skövde. När det fanns någon ledig tid. Jag skulle få besked var inom 8.5 månad.
Vårdgaranti MY ASS!
Tack vare min Far som är en handlingens man och lite samhällsinsatt så fick jag en röntgentid i Den Kungliga Hufvudstaden (folk får tydligen inte ont i leder där, måste vara nåt med luften). Men det var banne mig inte systemets förtjänst som sagt. Hemtelefonen glöder nog än efter Pappas runtringande till olika sjukhus och instanser efter jakt på vård. Efter min Stockholmsvisit 8 februari hävdade personalen att röntgenresultaten skulle skickas till min läkare så hon skulle ha dom inom en vecka. 
En vecka senare ringde jag till vårdcentralen och kollade om svaret hade kommit. Det hade det. Men inte fan kunde läkaren svara på nånting, hon visste ingenting om knän. Det skulle istället skickas till en Ortoped i Skövde. Och inte fan skickar dom det direkt (Svårt att bara skicka iväg skiten?) utan dom låter det ligga i nån vecka på ett dammigt kontorsbord. Och när dom äntligen skickar det så gör dom det utan nån namnteckning från läkaren.
Senaste nytt är att röntgenbilderna skall finnas i SkövdeSjukhus. Det är bara det att ingen bryr sig om att kolla på dem.
Jag blir så trött..

Nu såhär 5 månader efter att jag började söka vård har jag fortfarande egentligen ingen aning om vad det är för fel på mitt knä.
Good job hospitalknegare!



Fika med den flygande Kurden väntar och jag har köpt mitt första körsbärsöl på bolaget.

Körsbär förresten. Sådan fil finner du numera i Falköpings Mejeri gedigna sortiment.
Konkurerrar det ut McDonalds kanske?

Kommentarer
Postat av: Den flygande Kurden

Jag är bunden till ett liv i det fängelse som livet under lufthavet utgör. Väder och illvilliga nidingar som bokar flygplan före mig! Tvi!

2008-03-06 @ 22:45:49
URL: http://rawaz.blogg.se
Postat av: Lajnus El-Ström.

Körsbärsöl verkar ju helylle! Var det gott?

2008-03-06 @ 23:52:18
URL: http://windowpane.blogg.se
Postat av: jeppe

Vet exakt hur det är med det där jäkla sjukhus skiten, väntade i över 1 år på röntgen!!

2008-03-08 @ 10:44:13
URL: http://zoulias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0