Rochefort 10

Sitter här och halvlever i tillvaron efter att ha njutit i badkaret tillsammans med en Trappist-öl  och Tom Waits.
Det är verkligen underligt det där, hur smakbomben exploderar i gommen direkt efter att man satt tänderna i den.
Ölen alltså, inte Tom Waits..

Och nu sjunger Tom känslofullt om Mockingbirds och visslar sådär charmigt falskt, fast egentligen inte eftersom han förmodligen visslar en trekvartsnano-ton som vi vanliga, okulturella dödliga inte uppfattar som ett harmoniskt tillgrepp.
Samtidigt som allt det här underbara sker så anländer en ångestchock till min kroppshydda. Jag har ju lovat mitt körsbärsplommon att ta hand om disken! Och nu låter visslingstonen falskare än någonsin..

Jag tänkte jag skulle ägna mina kommande blogginlägg till en följetång av ytterst vardagliga och triviala bestyr inom "Flyttahemifrån-ämnet". För det är ju så. Jag har blivit vuxen. Inte bara råkat (med mycket tur och vilja) fylla 20 år, utan även flugit ur tryggheten ur moderboet och hänsynslöst modigt belägrat lägenheten ovanför Mingus tillsammans med min kvinna.
Nu är jag äntligen fri! Äntligen Man med stort M! Äntligen en självständig och legalt alkoholköpande lägenhetshyrare!
I alla fall i 2 månader till..
För det är så länge vi får låna den av Hannas snälla syster som äventyrar i Asien förtillfället.

Syrran försöker infektera mig med virus. Men jag har skydd i form av Norton och sunt förnuft. Best combo evvah!

Jag hade en vild diskussion med ett muskelberg på jobbet idag. Vi behandlade min fråga "Hurihelvetekanfolkvarasådummasådomgårochköperträningstillskott?"
Han som erfaren och "extrem" gymmare menade på att proteintillskott faktiskt hjälpte honom att bygga muskler. Jag såg undrande på honom och därefter förklarade han att det faktiskt underlättade för dom 1.5% av tillskottsanvändarna som faktiskt tränade myyyycket tung dagligen och vägde 100kg+ att bygga muskler.
98,5% av er som använder sån dyr skit behöver det med andra ord inte.. Ni betalar bara tillverkarna en jävla massa pengar så dom kan åka runt i deras RRs och hånskratta åt dårskapet.
Vanlig rekordelig mat är mer än dugligt.

20års festen var nog den ballaste någonsin. Sanslöst snygga män som dök upp för att fira.

Nu har jag skrivit på tok för mycket.


Mejeriet har fått tillskott av en div.3 spelande Åsarpare. Det lockar bara fotbollssuget ännu mera. Kan jag bli kommunens bästa B-lags spelare mån tro?

Känner att jag måste bjuda på en bild innan jag avslutar detta inlägg. Men tyvärr är detta inte min dator så det får bli nåt spännande, både för mig och för dig:

image8



Jag kan blott nöja mig med att Darius inte vet vad han går miste om..          Arrivederci gente!

Kommentarer
Postat av: jens

vad vackert... inte ett öga blött! måste säga att jag är avundsjuk på din öl+badkar+tom waits...

2008-03-04 @ 14:46:06
URL: http://jensrundlof.blogg.se
Postat av: Erik

jag tror det är för mycket att hoppas på att vara kommunens bästa b-lagsspelare.
Men du kommer för all framtid hänga på TBK:s wall-of-fame

2008-03-04 @ 22:09:20
URL: http://erockbastard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0